Bruk av private og offentlege digitale tenester
Noreg har ei befolkning som brukar både offentlege og private digitale tenester i stort volum. Vi kommuniserer digitalt, brukar sosiale media og er aktive i søk etter informasjon.
Nøkkeltal
Gjennomsnittet av dei 19 indikatorane for bruk av digitale tenester er 85 %.

Kva fortel tala om bruk av digitale tenester?
- 94 % er på internett ofte, enten dagleg, nesten dagleg eller fleire gonger per dag.
- 92 % av gjennomsnittet for indikatorane som viser bruk av private digitale tenester. Dei private digitale tenestene spelar ei større rolle i kvardagen enn offentlege tenester for dei fleste, men bruken varierer i omfang.
- 80 % er gjennomsnittet for indikatorane som viser bruk av offentlege digitale tenester. Det kan sjå ut til at dei offentlege digitale tenestene har lågare bruk, eller viser større spreiing, men dei er ofte avgjerande viktige for at innbyggarane kan ivareta rettar og utøve plikter.
- 88 % deltek i sosiale media eller kommuniserer digitalt på andre måtar. Internett spelar ei stor rolle i innbyggarane sitt sosiale liv.
- 82 % er gjennomsnittet for indikatorane for informasjonssøk. Internett er ei viktig kjelde til både generell informasjon og personlege data.
Kjelder: SSB Statistikkbanken tabell 06995, 06998, 11004, 11124, 11436, DFØ (Innbyggarundersøkinga), Digdir (Samarbeidsportalen), Rambøll (IT i praksis)
Meir om bruk av private digitale tenester
Indikatorane for private digitale tenester viser store brukarvolum for aldersgruppa 16–79 år.
Meir om bruk av offentlege digitale tenester
Indikatorane for offentlege digitale tenester bygger både på bruk av offentlege tenester og preferansar for digital kommunikasjon. Enkelte tenester kan også vere private, for eksempel helsetenester.
Diagrammet viser
For innbyggarar 15 år og eldre:
- 96 % har valt å ikkje reservere seg mot digital kontakt med det offentlege i Digdir sitt kontakt- og reservasjonsregister, berre 4 % har reservert seg
- 61 % brukar digital postkasse
For innbyggarar 16 år og eldre:
- 83 % føretrekker digital søknad, rapportering, bestilling, melding til det offentlege
- 65 % føretrekker digital kontakt med offentlege myndigheiter generelt
For innbyggarar 18 år og eldre:
- 85 % brukar offentlege digitale tenester (NAV, Skatt, Helse m.m.)
Kjelder: DFØ (Innbyggarundersøkinga), Digdir (Samarbeidsportalen), Rambøll (IT i praksis)
Meir om sosiale media/digital kommunikasjon generelt
Indikatorane for bruk av sosiale media og andre nettbaserte kommunikasjonskanalar viser svært høg bruk.
Diagrammet viser
For innbyggarar mellom 16 og 79 år:
- 96 % brukar e-post
- 89 % brukar internett til å sende direktemeldingar
- 88 % deltek i sosiale nettverk på nettet
- 77 % har video- eller telefonsamtalar på nettet
Kjelder: SSB Statistikkbanken tabell 06998
Meir om søk etter generell/personleg informasjon
Internett er ein viktig informasjonskanal, både for søk etter eigne personlege data og informasjon generelt.
Diagrammet viser
For innbyggarar 16-79 år:
- 94 % år søker informasjon om varer/tenester på nettet
- 86 % har fått tilgang til eigen personleg informasjon lagra av det offentlege
- 74 % søker etter helserelatert informasjon på nettet
- 73 % har skaffa seg informasjon frå offentlege myndigheiters nettsider
For innbyggarar 16 år og eldre:
- 81 % føretrekker digitale løysingar for å finne informasjon om offentlege myndigheiter
Kjelder: SSB Statistikkbanken tabell 06998, 11004, Rambøll (IT i praksis)
Men store brukarvolum betyr ikkje at tenestene er tilpassa brukarane sine behov eller er enkle å bruke
- Når bruk av digitale tenester, sosiale media og digital kommunikasjon har så store volum som målt i DI-indeksen, er brukarvennlegheit, universell utforming, digital kompetanse og dømmekraft avgjerande for å sikre digital inkludering.
- Brukarvennlegheit er kjenneteikna av at tenestene er enkle å finne, enkle å forstå og enkle å bruke.
- Manglande universell utforming og lite brukarvennlege digitale tenester står i vegen for digital inkludering.