Hopp til hovudinnhald

Bruk av private og offentlege digitale tenester

Noreg har ei befolkning som brukar både offentlege og private digitale tenester i stort volum. Vi kommuniserer digitalt, brukar sosiale media og er aktive i søk etter informasjon.

Laga: 02. juli 2025

Nøkkeltal

Gjennomsnittet av dei 19 indikatorane for bruk av digitale tenester er 85 %.

Fem boksar som seier: 94 % er gjennomsnittet for hyppig bruk av internett, 92 % er gjennomsnittet for bruk av private digitale tenester, 80 % er gjennomsnittet for bruk av offentlege digitale tenester, 88 % er gjennomsnittet for bruk av sosiale media og digital kommunikasjon, 82 % er gjennomsnittet for søk etter personleg/generell informasjon.

Kva fortel tala om bruk av digitale tenester?

  • 94 % er på internett ofte, enten dagleg, nesten dagleg eller fleire gonger per dag.
  • 92 % av gjennomsnittet for indikatorane som viser bruk av private digitale tenester. Dei private digitale tenestene spelar ei større rolle i kvardagen enn offentlege tenester for dei fleste, men bruken varierer i omfang.
  • 80 % er gjennomsnittet for indikatorane som viser bruk av offentlege digitale tenester. Det kan sjå ut til at dei offentlege digitale tenestene har lågare bruk, eller viser større spreiing, men dei er ofte avgjerande viktige for at innbyggarane kan ivareta rettar og utøve plikter.
  • 88 % deltek i sosiale media eller kommuniserer digitalt på andre måtar. Internett spelar ei stor rolle i innbyggarane sitt sosiale liv.
  • 82 % er gjennomsnittet for indikatorane for informasjonssøk. Internett er ei viktig kjelde til både generell informasjon og personlege data.

Kjelder: SSB Statistikkbanken tabell 06995, 06998, 11004, 11124, 11436, DFØ (Innbyggarundersøkinga), Digdir (Samarbeidsportalen), Rambøll (IT i praksis)

Meir om bruk av private digitale tenester

Indikatorane for private digitale tenester viser store brukarvolum for aldersgruppa 16–79 år.

Diagrammet viser

For innbyggarar mellom 16 og 79 år:

  • 96 % brukar nettbank
  • 92 % les/lastar ned nettaviser/nettmagasin
  • 89 % har handla på nettet i løpet av 12 månader, berre 5 % svarar at dei aldri har handla på nett

Kjelder: SSB Statistikkbanken tabell 06998, 11436

Meir om bruk av offentlege digitale tenester

Indikatorane for offentlege digitale tenester bygger både på bruk av offentlege tenester og preferansar for digital kommunikasjon. Enkelte tenester kan også vere private, for eksempel helsetenester.

Diagrammet viser

For innbyggarar 15 år og eldre:

  • 96 % har valt å ikkje reservere seg mot digital kontakt med det offentlege i Digdir sitt kontakt- og reservasjonsregister, berre 4 % har reservert seg
  • 61 % brukar digital postkasse

For innbyggarar 16 år og eldre:

  • 83 % føretrekker digital søknad, rapportering, bestilling, melding til det offentlege
  • 65 % føretrekker digital kontakt med offentlege myndigheiter generelt

For innbyggarar 18 år og eldre:

  • 85 % brukar offentlege digitale tenester (NAV, Skatt, Helse m.m.)

Kjelder: DFØ (Innbyggarundersøkinga), Digdir (Samarbeidsportalen), Rambøll (IT i praksis)

Meir om sosiale media/digital kommunikasjon generelt

Indikatorane for bruk av sosiale media og andre nettbaserte kommunikasjonskanalar viser svært høg bruk.

Diagrammet viser

For innbyggarar mellom 16 og 79 år:

  • 96 % brukar e-post
  • 89 % brukar internett til å sende direktemeldingar
  • 88 % deltek i sosiale nettverk på nettet
  • 77 % har video- eller telefonsamtalar på nettet

Kjelder: SSB Statistikkbanken tabell 06998

Meir om søk etter generell/personleg informasjon

Internett er ein viktig informasjonskanal, både for søk etter eigne personlege data og informasjon generelt.

Diagrammet viser

For innbyggarar 16-79 år:

  • 94 % år søker informasjon om varer/tenester på nettet
  • 86 % har fått tilgang til eigen personleg informasjon lagra av det offentlege
  • 74 % søker etter helserelatert informasjon på nettet
  • 73 % har skaffa seg informasjon frå offentlege myndigheiters nettsider

For innbyggarar 16 år og eldre:

  • 81 % føretrekker digitale løysingar for å finne informasjon om offentlege myndigheiter

Kjelder: SSB Statistikkbanken tabell 06998, 11004, Rambøll (IT i praksis)

Men store brukarvolum betyr ikkje at tenestene er tilpassa brukarane sine behov eller er enkle å bruke

  • Når bruk av digitale tenester, sosiale media og digital kommunikasjon har så store volum som målt i DI-indeksen, er brukarvennlegheit, universell utforming, digital kompetanse og dømmekraft avgjerande for å sikre digital inkludering.
  • Brukarvennlegheit er kjenneteikna av at tenestene er enkle å finne, enkle å forstå og enkle å bruke.
  • Manglande universell utforming og lite brukarvennlege digitale tenester står i vegen for digital inkludering.